Brev:
Sult
14. januar 2014
Alder:
6 mdr.
Sult
Hej kære Helen
I et svar til mig omkring natteuro gjorde du mig opmærksom på, hvordan jeg skal / ikke skal reagere, når min søn rumsterer rundt.
Nu er jeg blevet i tvivl mht. hans sult da han ikke siden han var 3 mdr. rigtig giver udtryk for når han er sulten, verden er simpelthen for spændende.
Egen sundhedsplejerske sagde dengang, at jeg blot skulle forsøge at ligge ham til hver 3 time for at se om han spiser.
Hvad mener du? Hans ”gråd” ved sult tidligere var så tydelig og nem at skelne fra anden utilfredshed, men slet ikke mere.
Hvordan griber jeg det an nu, både om dagen og natten?
Hans tålmodighed/koncentration ved amning er lig nul, så jeg kan eksempelvis ikke amme før og efter skemad, det vil han slet slet ikke. Indtil nu har han fået mad cirka hver 3./4. time og spist et bryst ad gangen - jeg får nogle gange mælken til at løbe inden.
Han ammes liggende i et ikke lyst rum, så stimuli fra omgivelserne er minimereret.
Kan det jeg har gjort få ham til ikke at stole på, at vi kan dække/finde ud af hans behov?
Mange tak igen.